ZjAva 2015! A na niej… moc planszówkowych atrakcji!

zjava2015_logoJuż w sobotę spotkamy się (mam nadzieję!) w Warszawie w Gimnazjum nr 48 przy ul. Deotymy 25/33. Organizatorzy imprezy przygotowali dla nas, fanów planszówek, naprawdę dużo atrakcji. Konkursy, turnieje, prelekcje… Żeby łatwo się było zorientować co, gdzie i kiedy, przygotowałam krótki planszówkowy rozkład jazdy!

LEGENDA_ZJAVA

SOBOTA_ZJAVANIEDZIELA_ZJAVA

Oczywiście oprócz tego w Games Roomie na stoiskach wydawnictw będziecie mieli okazje zagrać w nowości i prototypy, np. Odbudowę Warszawy – nową grę Fabryki Gier Historycznych, The Curse of The Black Dice – Board and Dice czy Gaję wydawnictwa Lucrum Games. Pełna lista nowości poniżej:

Klub japoński:

  • Go – gra strategiczna znana już w starożytności.
  • Shogi – popularna w Japonii gra dwuosobowa, odpowiednik naszych szachów.
  • Hanafuda – karty japońskie.

Board and Dice:

  • The Curse of The Black Dice

Nowa, lekka kościanka w klimacie pirackim, którą zostanie wydana w pierwszej połowie 2015 roku. Gra jest autorstwa Alexandra Lauca. To semi-cooperative z nutką rywalizacji i ogromną liczbą customizowanych kości.

  • ExoPlanest

Gracze budują wspólny układ planetarny, zasiedlają go życiem i rywalizują o zdobycie dominacji na planetach poprzez utworzenie na nich swoich gatunków. Nie jest to typowy tytuł Sci-Fi, ale bardziej Sci. Tworzenie życia i gatunków jest pochodną operacji, jakie wykonujemy w układzie i na planetach. Gra przeszła już lekką modyfikację po Polconie, a teraz jest dopieszczana i przygotowywana do wydania. Ten tytuł to również pierwsze półrocze 2015 roku.

  • Dice Brewing

Gra planszowa oparta na mechanizmie dice building game, w której gracze wcielają się w rolę nowych pracowników browaru, a ich zadaniem jest rywalizacja z pozostałymi uczestnikami rozgrywki o posadę głównego piwowara. Zadaniem każdego uczestnika jest walka o zgromadzenie jak największej liczby punktów mistrzostwa, które uzyskuje się, warząc określone receptury znajdujące się w polu gry.

PHALANX:

  • 07 zgłoś się

07 zgłoś się to gra detektywistyczna, którą można rozegrać w 45 minut w gronie od dwóch do pięciu osób. Każdy z graczy wciela się w rolę śledczego i stara się rozwiązać trzy sprawy, ustalając w każdej z nich, kto, gdzie i jakie przestępstwo popełnił. Akcja gry toczy się w Warszawie lat 70. i 80. minionego wieku, a kultowe miejsca-lokalizacje zostały przedstawione za pomocą pięknie ilustrowanych, dużych kart-pocztówek. To na nich gracze będą prowadzili swoje śledztwa, badając odkryte karty dowodów oraz wysyłając w teren zmotoryzowane patrole. 07 zgłoś się to polska wersja bestsellerowej gry P.I. autorstwa Martina Wallace’a, uznawanej za jedną z najlepszych detektywistycznych gier planszowych na świecie.

LUCRUM GAMES

  •  Przebiegłe wielbłądy

Gra Przebiegłe wielbłądy otrzymała nagrodę Spiel des Jahres 2014. To najważniejsze i najbardziej prestiżowe wyróżnienie dla gry planszowej na świecie – Oscar w branży gier. Dwukrotnie wyróżniona na gliwickim Pionku (1 i 3 miejsce w ostatnich edycjach), hit ostatniej Avangardy! Zagraj i weź udział w losowaniu nagrody!

  • GAJA

Przedpremierowy pokaz gry GAJA – stworzenie świata jeszcze nigdy nie było tak proste i przyjemne! Wyobraź sobie, że jeszcze nic nie istnieje, a czas dopiero rozpoczyna swój bieg. Stworzenie całego świata leży w Twojej mocy. To Ty zdecydujesz, gdzie na lądach powstaną góry, lasy, pustynie i wody. To od Ciebie zależeć będzie to, gdzie ludzie zbudują pierwsze osady. Czy uda Ci się pokonać przeciwników i zostać Wielkim Stworzycielem Świata? Spróbuj podczas przedpremierowych pokazów! Zasady w 30 min, 2-5 osób. Wariant łagodny lub bardzo agresywny.

EGMONT

Prezentacja gier planszowych wydawnictwa Egmont. Animatorzy z chęcią wytłumaczą zasady takich gier jak „Apacze i Komancze”, „Mumia”, „Curling”, „Pędzące jeże” i innych.

CUBE FACTORY OF IDEAS

  • Magia i Myszy

Zapraszamy serdecznie wszystkich, którzy mają ochotę sprawdzić się w roli bohaterskich myszy i przeżyć kilka niezapomnianych przygód! Magia i Myszy to ekscytująca gra, osadzona w baśniowym świecie, w której gracze pod postaciami myszy będą odkrywać i kształtować opowieść, w której wezmą udział.

FAJNE RPG

  • Darkness Comes!

Razem z innymi graczami wydostań się z nawiedzonego przez zło domu, który bardzo nie chce, byś go opuścił.

KA 6

  • Da Clash!

Wrestling na planszy. Szybka, taktyczno-losowa gra. Zwariowani zawodnicy. Ciekawe i łatwe zasady.

TREFL

Pokazy gier wydawnictwa TREFL.

PORTAL GAMES

Pokazy gier wydawnictwa PORTAL GAMES.

GRANNA

Lucid Dream

  • Lucid Dream

Przedpremierowy pokaz planszowej gry karcianej Lucid Dream. Pomysł, fabułę i nowatorską mechanikę przedstawi sam twórca gry. Uczestnicy będą mogli zobaczyć grę w akcji i oczywiście zagrać.

LET’S PLAY

  • [od 18 lat] Pokaz i nauka gry SWING!

Fabryka Gier Historycznych

  • Szlachecka Gra Karciana VETO

Veto to kolekcjonerska gra karciana, której akcja rozgrywa się w realiach XVII wiecznej Rzeczypospolitej, rozdartej walkami o obsadzenie tronu opustoszałego po śmierci Władysława IV Wazy. To gra, której świat zapełniają postacie znane z kart podręczników historii, powieści Sienkiewicza czy Dumasa, odświeżone przez własną inwencję twórców tej „historii alternatywnej”. To gra pełna pojedynków i polityki, spisków i dyplomacji, mężnych szlachciców i pięknych niewiast, wpływowych możnowładców i agentów obcych mocarstw.

  • Teomachia (pokaz specjalny: sobota, godzina 10)

Nadszedł czas… Starożytni bogowie nareszcie stają do walki. Rozpoczyna się Teomachia.
Aby zwyciężyć, musisz wywołać pod stopami wroga trzęsienie ziemi lub ochronić swoich najwierniejszych wyznawców przed potopem zesłanym przez wrogie bóstwo. Przyjdź i przekonaj się, co czeka cię w czasach wojny bogów! Teomachia to obowiązkowy tytuł dla wszystkich miłośników karcianek, deckbuildingu i… pokera!

  • Herosi (pokaz specjalny: sobota, godzina 20)

Herosi są dynamiczną grą karciano-kościaną czasu rzeczywistego dla 2-4 osób. Gracze wcielają się w legendarnych herosów, z których każdy związany jest z jednym z czterech żywiołów. Mają oni do dyspozycji potężne zaklęcia, jakie wykorzystują w starciach z wrogiem, oraz przerażające bestie, wysyłane do walki z kreaturami przeciwnika. Smoki, salamandry, golemy, trytony, gryfy oraz pioruny, błyskawice, ściany ognia, błogosławieństwa i magiczne strzały – to tylko wycinek tego, czego można użyć w bitwie.

  • Odbudowa Warszawy 1945-1980

Gra dla 3-5 osób, w której gracze wcielają się w urbanistów, architektów, inżynierów i budowniczych – członków pracowni projektowych i realizacyjnych działających w ramach Biura Odbudowy Stolicy. Stają przed nimi zadania wskrzeszenia całkowicie zniszczonej Warszawy, przywrócenia jej prestiżu i znaczenia administracyjnego, reprezentacyjnego, kulturalnego i przemysłowego. Gra toczy się na przestrzeni trzydziestu lat, dlatego w poszczególnych etapach pojawią się w niej różne zadania urbanistyczne związane z doktrynami politycznymi, tendencjami w architekturze oraz sytuacją ekonomiczną i rozwojową w Polsce w danym okresie. Przede wszystkim jednak gracze za każdym razem mogą odbudować miasto inaczej niż miało to miejsce w historii. Tylko od nich zależy, czy zostanie zrealizowana historyczna odbudowa Warszawy, oraz to, w którym miejscu – jeżeli w ogóle – powstanie Pałac Kultury i Nauki. Gracze mają również do swojej dyspozycji projekty nigdy niezrealizowane, zarówno te z planu sześcioletniego, jak i z późniejszych koncepcji urbanistycznych. W grze pojawia się także element futurystyczny – dla graczy dostępne są projekty dwóch linii metra. Takie plany rzeczywiście istniały w powojennej Warszawie, ale ze względów ekonomicznych nie zostały nigdy zrealizowane. W grze jest to możliwe.

  • First to Fight (pokaz specjalny: niedziela, godzina 10)

Polacy walczyli na wszystkich frontach II Wojny Światowej i mieli ogromny wkład w zwycięstwo nad nazistowskimi Niemcami i innymi państwami Osi. Świetnie wyszkoleni żołnierze Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie oraz Związku Walki Zbrojnej – później Armii Krajowej – walczyli z Wehrmachtem i jego sojusznikami na wszystkie możliwe sposoby, od propagandy, przez dywersję, po regularne działania zbrojne. Na lądzie, morzach i oceanach, w powietrzu. Wciel się w członków Sztabu Naczelnego Wodza i zarządzaj polskimi jednostkami w walce przeciwko III Rzeszy. Państwa Osi ugną kolana, jeśli Ty nie zegniesz karku!

Wkrocz do biblijnego świata i pomóż Noemu uratować zwierzęta na Ziemi przed Potopem! Wybieraj i układaj żetony zwierzaków oraz jednocześnie zadbaj o ich bezpieczeństwo – pilnuj zapasów ziarna, pamiętaj, żeby drapieżniki nie znajdowały się obok roślinożerców, a burty były zrównoważone tak, aby Arka się nie przechylała. Zbieraj punkty za liczbę zwierząt, a na końcu zostań najlepszym pomocnikiem Noego. I najszybszym! To wszystko w szalonym tempie rozgrywki prowadzonej w czasie rzeczywistym!

REBEL

  • Pokój 25 (Room 25)

Jesteś uwięziony w budynku, w którym każde z pomieszczeń posiada czworo drzwi. Twoim celem jest odnalezienie pokoju 25, który prowadzi do wyjścia z tego koszmaru. Uważaj na strażników czekających na właściwy moment, aby uderzyć. Bądź też czujny, nie każdy chce uciec z więzienia… ale kto jest zdrajcą?

  • Cardline: Zwierzęta

Które zwierzę jest większe, puszczyk czy indyk? A które cięższe – krowa czy rekin? A które dłużej żyje?  Pies czy wieloryb? Rozdajcie karty i ustalcie, czy gracie „na wagę”, „na czas życia”, czy „na wielkość”.

Na środku stołu ląduje losowe zwierzę, tak, by widoczna była wartość wybranej cechy. Każdy z graczy po kolei wybiera jedno ze swoich zwierząt i stara się prawidłowo odgadnąć, czy jest ono większe / cięższe / żyjące dłużej od tego na stole, czy nie. Jeśli jednak się pomyli, gracz odrzuca użytą kartę i ciągnie nową. Aby bawić się w „Cardline: Zwierzęta”, nie musicie znać szczegółowych informacji dotyczących zwierząt, a jedynie kierować się przeczuciem i własnymi podejrzeniami!

  • Timeline: Wynalazki

Co wynaleziono najpierw: żarówkę czy okulary? Co powstało wcześniej: Empire State Building czy pierwsze wydanie „Władcy Pierścieni” J.R.R Tolkiena? Alfabet Morse’a powstał przed wynalezieniem korkociągu czy po nim? Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te oraz tysiące innych pytań, konfrontując swą wiedzę i domysły z faktyczną chronologią. Jednak pamiętaj, nie musisz znać rzeczywistych dat powstania wynalazków! Potrzebujesz jedynie trochę logiki, rozsądnego myślenia i gotowości do dobrej zabawy!

  • Colt Express

W tej grze gracze starają się obrabować jeden z najcenniejszych transportów USA. Pomimo tego, że przybyliście tu razem, tytuł najbogatszego renegata na Dzikim Zachodzie może przypaść tylko jednej osobie, a skarbu nie starczy dla wszystkich…

  • Baronia

Na najdalszych rubieżach Imperium ambitni baronowie walczą o władzę. Stojąc na czele potężnych armii, zdobywają nowe terytoria, budują wioski, miasta i twierdze. Na końcu tego wyścigu o supremację tylko jeden z nich zostanie królem! Podczas gry w Baronię przyjdzie Ci objąć w posiadanie okoliczne włości wraz z ich przyległościami, a Twoim celem będzie poszerzenie kontrolowanego terytorium. W chwili, gdy któryś z graczy uzyska tytuł Księcia, gra się kończy. Gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa zostaje Królem!