Jeśli brakowało Wam dodatku, dzięki któremu moglibyście swojej postaci dokupić ekwipunek to mam dobrą wiadomość. Dodatek Miasto. Jest on tak sprytnie pomyślany, że na pewno uda się Wam zajrzeć do upatrzonego sklepu. Chyba, że zamiast kupna drogocennych przedmiotów skusicie się jednak na odebranie nagrody za List Gończy?
Do miasta wejdziemy z obszaru Miasto znajdującego się na głównej planszy. Poruszanie się po tej Krainie ma ściśle określone zasady:
- musimy poruszać się zgodnie ze strzałkami zamieszczonymi na planszy, czyli tylko w jednym kierunku,
- gdy chcemy wejść do sklepu nie musimy wykorzystywać wszystkich naszych punktów ruchu (na przykład: wyrzucam 5 na kości, a brakuje mi tylko 2 punktów ruchu, aby dostać się do Alchemika, tak więc kończę mój ruch u Alchemika, a 3 punkty ruchu przepadają),
- poruszając się po ulicach musimy wykorzystać nasz pełen ruch,
- gdy odwiedzimy sklep musimy wykonać w nim określoną akcję: możemy kupić zbroję, chowańców, eliksiry lub uzupełnić ekwipunek.
Pierwszym obszarem na którym może skończyć się ruch w Mieście jest Miejska Brama. Tutaj znajdziemy Listy Gończe. Pod koniec tury możemy podjąć próby dostarczenia trofeów (w zamian za złoto) lub też spróbować zmierzyć się z innym graczem.
W trakcie przemieszczania się po Mieście będą nas spotykać przeróżnego rodzaju wydarzenia. Znajdują się one na kartach Miasta i są jednocześnie kartami Przygód. W Mieście musimy też uważać na to, by nie wtrącono nas do Więzienia. Ucieczka z Więzienia nie jest łatwa, więc warto być przykładnym obywatelem (chociaż czasami los wskazuje nam inną ścieżkę).

W kartach Miasta nie znajdziemy dużo Wrogów do pokonania, natomiast natkniemy się na sporo Zdarzeń, Miejsc albo Przedmiotów.
Czy Postaci, jakie otrzymamy w tym dodatku będą mrrrroczne i potężżżżne? Mroczne może nie, ale na pewno różnorodne.
Szpieg – raz podczas swojej tury może podejrzeć wierzchnią kartę z dowolnej talii i przeglądać Zaklęcia innych Poszukiwaczy. Zamiast rzucać kostką za ruch może szpiegować innego Poszukiwacza w tej samej krainie i przenieść się na jego obszar. Ciekawe, gdzie nauczył się tych szpiegowskich sztuczek?
Elementalista – wygląda ciekawie i takie ma zdolności. Na początku każdej tury na karcie postaci umieszcza się znacznik Losu jak znacznik żywiołu i w zależności czy jest ciemną stroną do góry dodaje 4 punkty do Mocy albo jasną stroną do góry i dodaje 4 punkty do Siły. Dodatkowo pokonuje Wrogów – Żywiołaków bez wdawania się z nimi w walkę.
Szynkara – rozpoczyna grę z 5 losowymi kartami Eliksirów, a odwiedzając Gospodę zamiast rzucać kością może wybrać dowolny wyniki. Jeśli porusza się przez obszar na którym znajduje się inny Poszukiwacz lub na niego trafia możesz zakończyć tam swój ruch. Poszukiwacz musi dać 1 sztukę złota, a następnie rzucić kością. W zależności co zostanie wyrzucone można zostać zmuszonym do oddania Szynkarce jeden Przedmiot, złoto, straci turę, albo otrzymać punkt Zdrowia lub kartę Eliksirów.
Łowca Nagród – za każdym razem, gdy pokona Poszukiwacza o innym charakterze może, oprócz normalnej nagrody, otrzymać 1 sztukę złota. Również za każdym razem, gdy zabije Wroga otrzymuje sztukę złota. Jeśli zremisuje walkę to i tak ją wygrywa. Jeśli trafi na obszar, gdzie znajduje się inny Poszukiwacz może zabrać mu dowolne trofeum.
Włamykotka – może rozpatrywać w dowolnej kolejności karty z danego obszaru, jeśli jest ich tam więcej niż dwie. Oczywiście Wrogowie o tym samym numerze spotkania atakują wspólnie zgodnie z normalnymi zasadami. Za każdym razem, gdy odwiedza obszar, w którym można coś zakupić może się tam włamać. Wybiera interesujący przedmiot i rzuca kością. Jeśli suma wyniku rzutu i ceny Przedmiotu jest równa lub niższa może go ze sobą zabrać (w przeciwnym wypadku traci następną turę).
Majsterkowicz – rozpoczyna grę z trzema wybranymi Przedmiotami z talii Ekwipunku. Może zmienić dowolne ze swoich Przedmiotów w automatycznych Przyjaciół. Automatyczni Przyjaciele nie są traktowani jako Przedmioty i można korzystać normalnie z ich zdolności. Po wylosowaniu kart na obszarze Majsterkowicz może odrzucić automatycznego Przyjaciela, aby odrzucić dowolną ilość kart i wylosować w ich miejsce nowe. Za każdym razem, gdy spotka Konstruktora zamiast atakować może go zabrać jako automatycznego Przyjaciela.
Oczywiście nie mogło tez zabraknąć nowych alternatywnych zakończeń.
Gildia Złodziei – jeśli Poszukiwacz znajduje się na obszarze Korony Władzy rzuca jedną kością. 1-2 zabiera po sztuce złota innym graczom. 3-4 zabiera po jednym Przedmiocie Poszukiwaczkom. 5-6 zabiera po 2 Przedmioty Poszukiwaczom. Będąc na Koronie władzy mamy nieograniczony limit posiadania Przedmiotów. Jesli Poszukiwacz nie posiada już złota albo Przedmiotu do oddania zostaje zabity i gdy wszyscy zostają zabici, wygrywasz! Nie można spotykać innych Poszukiwaczy na Koronie władzy, wszyscy muszą rzucać tam kością. Gdy wszyscy znajdują się na Koronie Władzy wygrywa Poszukiwacz z największą ilością złota.
Gildia Kupców – dopóki to zakończenie znajduje się w grze limit złota jest nieograniczony. Niedobór złota można zastąpić innymi żetonami. Za każdym razem, gdy Poszukiwacz zaczyna turę bez złota może otrzymać 1 sztukę. Pierwszy gracz posiadający 20 lub więcej sztuk złota dotrze na Koronę Władzy wygrywa.
Gildia Zabójców – gdy gracz rozpoczyna turę i nie posiada Listu Gończego musi wylosować jedną kartę. Za każdym razem, gdy zostanie spełniony warunek z Listu Gończego zamiast odrzucać kartę zakrywamy ją i pozostawiamy w naszym obszarze gry. Jeśli gracz zostanie zabity można zatrzymać do 3 Listów Gończych. Pierwszy gracz na Koronie Władzy z czterema lub więcej Listami Gończymi wygrywa.
Miasta nie będziemy odwiedzać zbyt często ze względu na szybko kurczącą się tutaj sakiewkę z pieniędzmi (chcąc nie chcąc trzeba wyruszyć do innych krain, żeby ubić co nieco potworów). W pudełku z rozszerzeniem nie ma dodatkowego złota, więc ogranicza nas limit mieszków złota z podstawki. Brak złota ma swoje zalety i wady. Z jednej strony nie obkupimy się za szybko w masę przedmiotów, ale z drugiej strony – szczególnie przy większej liczbie graczy – bywa irytujące to, że jeśli ktoś ma mnóstwo złota, to my już nic nie możemy zdobyć. Tak czy inaczej Miasto znacznie ułatwia udoskonalanie Postaci – już nie zdajemy się wyłącznie na to, co wypadnie z kart. To na prawdę bardzo przyjemne rozszerzenie.
Pingback: GRY PLANSZOWE W PIGUŁCE #421 - Board Times - gry planszowe to nasza pasja()